Головна » Файли » 2 » 2

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ МАЙБУТНІХ П'ЯТИКЛАСНИКІВ
17.07.16, 12:38

Шановні батьки! Ось і закінчуються чотири роки навчання в початковій школі. Хвилюються діти, хвилюєтеся й ви. Це природно, адже ваших дітей чекають нові вчителі, нові предмети, нові взаємини з однолітками...
Як уникнути зайвого хвилювання, як допомогти дитині «увійти» у підлітковий період без особливих стресів?
Ви маєте пам'ятати, що в перехідні періоди в дітей з'являються специфічні проблеми, що потребують особливої батьківської уваги. Умови навчання в середній школі висувають високі вимоги до інтелектуального й особистісного розвитку дитини, до засвоєних знань.
Однак рівень розвитку в цьому віці не¬однаковий: в одних він є передумовою ус¬пішного навчання, розвитку, а в інших ледь досягає припустимої межі. Через це у дітей можуть з'являтися різні труднощі. Це зако¬номірно, адже діти вступають у новий період життя, коли закінчується шкільне дитинство і починається отроцтво.
Що характеризує особливості психічного, особистісного розвитку дитини на межі цих вікових періодів?
Відбуваються зміни у психіці дитини. Перебудовуються сформовані раніше поняття. Шкільне навчання сприяє розвитку теоре¬тичного мислення у доступних цьому вікові формах. Завдяки розвитку нового рівня мис¬лення відбувається перебудова всіх інших психічних процесів, тобто «пам'ять стає мислячою, а сприйняття — думаючим».
До початку підліткового віку навчальна діяльність утрачає своє основне значення у психічному розвитку дітей. Але навчальну діяльність оцінюють, вона впливає на інте¬лектуальну сферу розвитку.
Якщо в початковій школі діти лише знайомляться з навчальною діяльністю, то в середній — опановують основи самостійних форм роботи, більш активно розвиваються пізнавальна й інтелектуальна сфери. У цей період вам потрібно допомогти дитині на¬вчитися самостійно здобувати знання: вмін¬ня користуватися додатковою літературою, довідниками, словниками, комп'ютером.
Ви повинні бути готові до того, що якщо не допомогти дитині в цей період, може відбутися зниження інтересу до навчання, з'явитися симптом «розчарування» школя¬ра у своїй позиції як учня (через невдачі у виконанні тих чи інших видів навчальних робіт), а також небажання виконувати на¬вчальні завдання вдома, небажання відвіду¬вати школу через невиконані уроки.
Але цього може й не статися, якщо пра¬вильно пояснювати дитині, що з нею від¬бувається.
У дітей виникає «вакуум» мотивації до навчання, який характеризується тим, що колишні уявлення дитини про навчання, цінності вже не влаштовують, а нові ще не сформовані, не усвідомлені, не виникли.
Тут велика роль належить вам, бо ви має¬те допомогти дітям сформувати певні понят¬тя, мотиви навчання: «Для життя вчимося, а не для школи»; «Яким я стану — залежить лише від мене»; «Я дорослішаю, і це накла¬дає на мене велику відповідальність за те, що відбувається навколо мене».
Формувати ці мотиви, поняття, цінності повинні значущі особистості для дитини (мама, тато, бабуся, дідусь...) за умови влас-ного позитивного прикладу.
Звісно, якщо ви неодноразово говорити¬мете про важливість навчання, а самі при цьому декілька років не відкривали книжку, то тут уся розмова вестиметься за принци¬пом — дитина слухає, але не чує.
Лише підготувавши дитину до свідомого прийняття особливостей навчання в серед¬ній школі, можна вберегти її від зайвих хви¬лювань.
Пам'ятайте: «Якщо дитину підтри¬мують, вона вчиться впевненості в собі».
Вашій дитині потрібна ваша пильна увага.
Як проявляти свою увагу?
• Контакт очей — дивіться на дитину з любов'ю і впевненістю.
• Ласкаві доторки — частіше доторкай¬теся до дитини, просто покладіть свою руку на її руку чи на плече.
• Пильна увага — умійте слухати дитину, а не лише чути.
• Сприйняття проблем дитини.
• Розвиток емоційної сфери дитини — незважаючи на всі життєві негаразди, роз¬вивайте емоційну сферу дитини. Намагай¬теся влітку побувати в музеях, на виставках, у театрі, здійсніть похід на лоно природи і присвятіть його тільки дитині, а не друзям. Повірте, це запам'ятається надовго і живи¬тиме позитивними емоціями душу вашої дитини протягом усього навчального року!
Удачі вам і терпіння!
Підготовка переходу дітей до п'ятого класу має велике значення. Запропоновані поради для батьків і тренінги для учнів до¬поможуть у процесі адаптації школярів при переході до середньої ланки.

 

 

Категорія: 2 | Додав: СтроїнецькийНВК
Переглядів: 17 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: